عکاس تازه کار

شیر و خروشید قدیمترین نمادهای ایران است

عکاس تازه کار

شیر و خروشید قدیمترین نمادهای ایران است

ماموریت غیر ممکن/ تغییر هدف از میدان قزوین به رودکی

بالاخره امروز کلی وقت گذاشتم و دوندگی که این پلاک خودرو را عوض کنیم.

واقعا دیگه دووووووو بودن آن برایمان دردسر ساز شده بود.

به هر حال طبق آنچه به ما گفته بودند که خلافی های زیر ۳۰۰ هزار تومان هنگام تعویض پلاک به شماره پلاک بعدی منتقل می شود ماهم رفتیم و اخر سر دوندگی های صبح تا ظهر آن مدارک را دادیم که آن دختر خانمی که پشت باجه بود گفت باید خلافی ها را پرداخت کنی من هم نقل کردم گفته های ماموری را که اطلاعات فوق را به ما داده بود.

دخترک تصریح کرد که بله اگر اعتراض نمی کردید چنین می شد اما چون اعتراض کرده اید دیگر نمی شود کاری کرد.

رفتیم راهنمایی و رانندگی که برگ زرد جریمه هایی را که همهگی هم تسلیمی بودند در آوریم پس از کلی معطلی معلوم شد که جریمه ها تسلیمی بوده اما نه به ما که به آقایان مهران پیکر آرا به شماره گواهی نامه ۸۳۰۰۰۶۸۰۳ و رضا جامی باقری به شماره گواهی نامه ۸۳۰۰۸۹۶۷۶.

حالا از دوستان می خواهم اگر آن دو فرد را می شناسید به بنده معرفی کنید تا ببینم کی و البته با چه خودرویی جریمه شده اند.

امروز روز خوشحالی مادر پدر است

پس از کلی بی اینترنتی در دفتر یکی از دوستان یک باره چشمم به جمال رایانه ای روشن شد که بله.....

به هر حال دلم نیامد برای این وبلاگ فراموش نشده تنها مطلب ننویسم ......

پی سوژه می گشتم شروع کردنم به بداهه نویسی همان و هدایت شدنم به اینجا همان.

امروز روز ولادت جانباز بزرگ کربلا حضرت ابولفضل العباس است.

امروز روز ولادت کسی است که سواری بر اسب را با دستهای بسته آموخت.

امروز روز ولادت کسی است که در آب فرات لبهای تاول زده فرزندان حسین را دید.

امروز روز ولادت کسی است که جوانمردی را نما داد.

امروز روز ولادت کسی است که آمدنش دل مادر امام حسین (علیه السلام) را شاد کرد.

یا ابالفضل .........

 

ماموریت غیرممکن سفر به میدان قزوین /تخلفات رانندگی

چند روز پیش محض تعویض پلاک خودرو به یکی از دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کرده و فهرست تخلفات رانندگی اینجانب را اخذ فرمودم. فهرست بسیار جالبی بود. ۹ مورد تخلف که ۷ مورد آن تسلیمی درج شده بود. ای آقا ! کدوم تسلیم ؟ به کی؟ کی؟ کجا؟ من کی ام ؟ اینجا کجاست؟...؟

حالا داشته باشید از موارد تخلف: نبستن کمربند ایمنی (منو این حرفا؟ ما که همیشه از توی پارکینگ کمربندو می بندیم طوری که وقتی می خوایم در پاکینگو ببندیم باید کمربندمونو باز کنیم بعدش دوباره ببندیم)

یکی دیگه اشو دقیقا یادم نیست اما یه چیزی تو این مایه بود: توقف در سطح پیاده رو و سد معبر سواره رو

حالا بقیه اش بماند جالب اینجاست که وقتی مراجعه نمودم برای اعتراض به من فرمودند ما تا ۴۰ درصد را میتوانیم کاهش دهیم و اگر می خواهید بدانید جریمه به چه کسی تسلیم شده تشریفتان را ببرید میدان قزوین  آخه چند روزو باید وقت گذاشت که ثابت کرد بابا من خلاف نکردم و در آخر مساله این است : ایا ماموری که این همه باعث اتلاف وقت و انرژی و به خصوص بنزین اینجانب شده است به همین اندازه توبیخ می شود؟ امیدوارم که حداقل بفهمه چقدر دردسر درست کرده

حراج خودروهای باشعور/(در حاشیه۴)حذف۷۰۰ دلار یارانه دوگانه سوز

یک مقام آگاه گفت: با توجه به اختصاص یارانه دولتی تنها برای گاز سوز کردن خودروهای عمومی و ناوگان حمل و نقل عمومی در سال 86، هزینه کامل دوگانه‌سوز کردن خودروهای شخصی از مالک خودرو دریافت می‌شود.

این مقام مسئول در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال 86 کلیه ناوگان حمل و نقل سبک درون و برون شهری دوگانه‌سوز خواهند شد.

وی افزود: پس ازاین مرحله نیز کار تبدیل وانت‌بارها که وظیفه جابجایی بار شهری و حومه‌ای را برعهده دارند، آغاز می‌شود.

به گفته وی، اولویت سوم در سال جاری برای دوگانه سوز کردن خودروها و با توجه به ظرفیت دوگانه سوز کردن 500 هزار دستگاه خودرو، به خودروهای دولتی اختصاص خواهد یافت که یارانه‌ای برای این منظور در نظر گرفته شده ولی تخصیص نیافته است.

این مقام آگاه یادآور شد: مالکین خودروهای شخصی نیز می‌توانند بدون استفاده از یارانه به صورت شخصی و خارج از این اولویت‌ها برای تبدیل سوخت خودروی خود مراجعه نمایند.

به گفته وی، در سال جاری یارانه تبدیل خودروها تنها به خودروهای عمومی اختصاص خواهد یافت و بابت تبدیل خودروهای شخصی، یارانه‌ای در نظر گرفته نشده است.

وی گفت: به عبارت دیگر در سال جاری یارانه دوگانه سوز کردن خودروها به اولویت‌های مذکور تعلق می‌گیرد و یارانه 700 دلار برای گازسوز کردن خودروهای شخصی تعلق نخواهد گرفت و هزینه گاز سوز کردن این خودروها از مالک آن دریافت خواهد شد.

این مقام آگاه تصریح کرد: بر اساس تصویب ستاد تبصره 13، وزارت نفت بزودی فراخوانی خواهد داد و از بخش خصوصی برای تبدیل خودروهای بنزینی به دو گانه سوز دعوت خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: افراد و شرکتهای واجد صلاحیت پس از دریافت مجوز نسبت به تامین و خریداری تجهیزات مربوط به تبدیل خودروهای بنزینی به دو گانه سوز اقدام خواهند کرد. این افراد هزینه تبدیل کارگاهی سوخت خودروها را از متقاضی دریافت خواهند کرد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده تا پایان سال حدود 66 هزار تاکسی درون شهری و 7500 دستگاه تاکسی برون شهری که عمری کمتر از 10 سال دارند، دوگانه سوز خواهند شد.

حراج خودرو های با شعور/ (در حاشه۳) تدبیری برای مدیریت مصرف سوخت

هنگامی که بنزین با کارت سوخت و بدون سهمیه ارایه می شد چند فایده داشت:

  1. دیگر کسی نمی توانست الکی بنزین بزند.
  2. مافیای نفت که بخش اعظمی از بنزین را قبل از ئژواردات یا بعد از ان قاچاق می کرد که روزانه بالغ بر میلیونها لیتر می شد عملا با مشخص شدن اینکه خودروهای موجود در کشور هر کدام چه اندازه بنزین دریافت کرده اند امکان قاچاق نداشت.
  3. قاچاق برای قاچاقچیان خرده پا دشوارتر می شد و به همین علت از آن کاسته می شد.
  4. اگر ارایه بنزین بدون سهمیه بندی ولی صرفا از طریق کارت سوخت برای مدت طولانی و دست کم یک سال صورت می گرفت یقینا اطلاغات دقیقی از میزان مصرف هر گروه و قشری به دست می امد و آن هنگام بود که بر مبنای اطلاعات بدست آمده سهمیه بندی بنزین و تعیین میزان سهمیه ها در فرایندی منطقی و دقیق انجام می شد.