عکاس تازه کار

شیر و خروشید قدیمترین نمادهای ایران است

عکاس تازه کار

شیر و خروشید قدیمترین نمادهای ایران است

در حاشیه جیره بنده بنزین/ شرکتهای بیمه گر به دقت بخوانند

کاهش 20 درصدی ترافیک و 30 درصدی تصادفات خسارتی در شهرهای بزرگ

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اشاره به اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین گفت: با اجرای این طرح شاهد کاهش 20 درصدی ترافیک و 30 درصدی تصادفات خسارتی در تهران و شهرهای بزرگ هستیم.

 

به گزارش فارس، سردار محمد رویانیان در جمع خبرنگاران افزود: اگر این روند ادامه یافته و مردم ایران مدیریت مصرف و مدیریت سفر را به درستی انجام داده و دولت نیز دغدغه های مردم در مورد بنزین را برطرف کند کاهش آمارهای تصادفات و ترافیک تثبیت می شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: پس از تثبیت کاهش آمارها در کشور در خصوص چگونگی اجرای طرح زوج و فرد نیز تصمیماتی گرفته می‌شود.
وی با اشاره به توزیع کارتهای هوشمند سوخت خودروهای مسافربرهای شخصی و آژانس‌ها از سوی راهنمایی و رانندگی گفت: برای کلیه مسافربرهای شخصی که در سایت اینترنتی وزارت کشور تا تاریخ 10/12/85 ثبت‌نام کرده‌اند کارت سوخت صادر شده ولی متاسفانه با گذشت دو هفته از اطلاع‌رسانی در مورد دریافت کارت کمترین مراجعه را از سوی مسافربرهای شخصی و آژانس‌ها داشته‌ایم.
وی افزود: در تهران تعدادی از آژانسهای‌ مسافربری در سایت اینترنتی وزارت کشور ثبت‌نام نکرده و حالا مدعی کارت سوخت هستند که در مورد این افراد نیز پیگیری‌های لازم جهت حل مشکلات انجام گرفته است.
وی افزود: بعضی از افرادی نیز که در سایت اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند خودروهایی مانند ماکسیما، تویوتا کمری و لنکروز را معرفی کرده‌اند که پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد که این افراد مسافربر شخصی نبوده و فقط برای دریافت کارت سوخت ثبت‌نام کرده‌اند.
سردار رویانیان گفت: دسته چهارم خودروهایی هستند که بین شهرها و روستاهای بین شهری فعالیت می‌کنند این افراد در قالب تاکسیرانی نیستند و وزارت راه نیز فعالیت آنها را قبول ندارد که تمامی مشکلات این افراد نیز به مسئولین منعکس شده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به جلسه فوق‌العاده فرمانده نیروی انتظامی، معاون عمرانی وزیر کشور، دبیر شورای عالی ترافیک، رئیس تاکسیرانی کشور و مسئولان پخش فرآورده‌های نفتی جهت حل مشکلات آژانسها و مسافرکشهای شخصی گفت: در این جلسه مقرر شد تا در کلیه استانهای کشور کمیته‌ای به ریاست معاون عمرانی استاندار تشکیل شده و ظرف یک هفته ساماندهی مسافربرها و آژانس‌ها و رفع مشکلات آنها را انجام دهند.
وی ادامه داد: از امروز به مدت یک هفته به کلیه آژانسهای مسافربری که در سایت وزارت کشور جهت دریافت کارت سوخت ثبت‌نام کرده‌اند مهلت می‌دهیم تا با شرایطی که قبلا اعلام شده است کارتهای خود را دریافت کنند و اگر ظرف یک هفته این کار انجام نشود ما موضوع را انصراف تلقی کرده و کارت آنها را بایگانی می‌کنیم.
رویانیان افزود: آژانس‌‏های رسمی معتبر فعال در کشور که به هر دلیل موفق به ثبت نام نشده‌‏اند باید ظرف مدت 72 ساعت لیست خودروهای رسمی خود را به رئیس اتحادیه تاکسی رانی ها تحویل دهند تا در کوتاهترین زمان برایشان برچسب و کارت سوخت صادر شود.
سردار رویانیان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به اینکه آژانس‌‏های مسافربری به هیچ وجه حق افزایش نرخ کرایه های خود را ندارند، یادآور شد: به کلیه آژانس های مسافربری هشدار می دهم که نسبت به کنترل نرخ های خود اقدام کنند، زیرا در صورت افزایش غیر متعارف نرخ ها قطعا با آنان برخورد خواهد شد.
رویانیان تصریح کرد: از هفته آینده با آژانس‌‏های متخلف که نرخ های خود را افزایش داده اند به شدت برخورد می‌‏کنیم که از جمله کارت سوخت آنان را گرفته و بعد از تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی نسبت به تعطیلی آژانس اقدام خواهیم کرد.
وی افزود: مردم می‌‏توانند هرگونه افزایش نرخ کرایه ها را در تماس با 110 اعلام کنند تا پلیس نسبت به پیگیری موضوع اقدام کند همچنین یکی از وظایف کمیته‌‏های استانی جلوگیری از افزایش نرخ کرایه ها است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی درخصوص خودروهای نوشماره و نحوه دریافت کارت سوخت به آنان گفت: برای خودروهایی که از تاریخ یکم خردادماه سال جاری خریداری شده و کارت نگرفته بودند 94 هزار کارت صادر و در حال تحویل شدن است همچنین برای خودروهایی که بعد از این تاریخ خریداری می‌‏شوند با استفاده از کارت شناوری که در اختیار راهنمایی و رانندگی قرار گرفته سوخت تامین می‌‏شود.
وی از راه‌‏اندازی 600 دفتر خدمات سوخت وزارت نفت درباره پیگیری کارت هوشمند سوخت خبرداد و گفت: امیدواریم هرچه زودتر این دفاتر راه‌‏اندازی و آدرس آن مشخص شود همچنین دولت در تلاش است تلفن 4 رقمی را برای پیگیری موضوعات مربوط به کارت سوخت اعلام کند.
وی با اشاره به اینکه هیچ گزارشی در خصوص کارت‌‏های جعلی سوخت نداشته‌‏ایم، گفت: تصمیم‌‏گیری‌‏ها درخصوص صدور کارت سوخت المثنی به زودی اعلام می‌‏شود.

 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد