عکاس تازه کار

شیر و خروشید قدیمترین نمادهای ایران است

عکاس تازه کار

شیر و خروشید قدیمترین نمادهای ایران است

حراج خودروهای با شعور (قسمت ششم) / با کلی تاخیر

حراج خودروهای با شعور (قسمت ششم) / با کلی تاخیر

بالاخره پس از کلی تاخیر که در نوشتار پیش به گفتن برخی سببهای آن پرداختم دوباره دسترسی ما به شبکه جهانی اینترنت برقرار شد و ان شا ء الله دوباره در خدمت دوستان خواهم بود.

تا اینجا اشاره کردیم که:

......  مردم به بنزین نیاز دارند پس آن را به هر بهایی تهیه خواهند کرد مگر اینکه تن به تعطیلی بسیاری از فعالیتها و کارهای خود بدهند.

و درست همینجاست که دیگر لیتری ۱۰۰ تومان نمی تواند مبنای قیمت بنزین در کشور باشد. بلکه بازار غیر رسمی ای که برای این کالا بوجو خواهد آمد تعیین کننده قیمت بنزین خواهد بود و نهایتا نیز معادلات اقتصادی را باید بر مبنای این قیمت نوشت.

این قیمت یقینا فاصله چندانی با بهای منطقه ای بنزین نخواهد داشت و می توان گفت لیتری حدود ۶۵۰ تومان قیمتی است که باید اثرات تورمی آن را محاسبه کرد.

این اتفاق متاسفانه خواهد افتاد اما وجود ۴۰۰ لیتر بنزین سهمیه ای در کارتهای سوخت مردم فعلا موجب شده است اتا پایان این حجم سهمیه تشکیل بازار غیر رسمی و شوک های تورمی به تعویق بیافتد.

در حال حاضر مردم فعلا بنزین سهمیه ای در بن های الکترونیکی سوخت خود دارند و تا یک ماه و نیم آینده نیازشان با همین حجم بنزین تامیین می شود اما پس از این مدت است که مشکلات بوجود آمده برای مردم که ناشی از سهمیه ای شدن بنزین است کم کم نمایان خواهد شد.

دولتمردان ما فعلا با نوعی تدبیر و هوشمندی تلاش کرده اند با ابراز نکردن قیمت بنزین آزاد علاوه بر اینکه مانع پدیدار شدن شوک های تورمی بنزین افزایش چند صد درصدی بهای بنزین بشوند به نوعی فضای روانی برای خودداری و صرفه جویی مردم ایجاد کنند؛ چرا که مردم این احتمال را می دهند در پایان دوره دو سه ماهه تا پایان تابستان خبری از بنزین خارج از سهمیه و با قیمت آزاد نباشد.

اما این نکته که پس از پایان تابستان و دقیقا در پرترافیک ترین ماه سال برای کلانشهرها و درست هنگامی که بر اثر مصرف روزانه یا سفرهای تابستانی سهمیه بنزین مردم تمام شود و مردم بخواهند با استفاده از شبکه حمل و نقل عمومی ارزان قیمت جابجا شوند؛ چه اتفاقی در انتظار است نکته ای است که پیش بینی آن کار دشواری نیست.

کافی است در یکی از ساعات پرترافیک روز در فصل تابستان که تقریبا معابر کلانشهرها کمترین حجم ترافیک را دارا هستند بخواهید از شبکه حمل و نقل عمومی ارزان قیمت استفاده کنید؟؛ برای نمونه در ساعت 7 و پانزده دقیقه صبح به محل کار خود بروید یا در ساعت 17 از محل کارتان به منزل بروید.

در این شرایط به راحتی متوجه دو نکته می شوید:

1.       دست کم 15 دقیقه باید در ایستگاه اتوبوس منتظر آن باشید.

2.    هنگامی که اتوبوس به ایستگاه می رسد آنقد آکنده از مسافران بی خودرو است که احتمالا در آن جایی برای به زور ایستادن شما نخواهد بود.

حال که در تابستان اینگونه است در پاییز چه سان خواهد بود تصور می کنم می توانید پیش بینی کنید.

بدیهی مانند سالهای قبل همواره تاکسی و آژانس های تاکس تلفنی را نمی توان در شمار ناوگان حمل و نقل عمومی ارزان قیمت آلوده به شمار آورد؛ نزدیک ترین واژاه برای آنها می تواند این باشد:

            «ناوگان حمل و نقل دربستی خصوصی»

به هر حال تصمیم جدی مدیران برنامه ریز و اجرایی باید توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی ارزان قیمت باشد.

1.       افزایش سریع و پرتعداد ناوگان اتوبوسرانی ارزان قیمت.

2.       افزایش سریع ظرفیت خطوط مترو.

3.       تدبیر کردن راهکارهایی برای کاهش هزینه مسافرتهای درون شهری شهروندان با تاکسی.

4.       توسعه و اصلاح شبکه معابر شهری.

 

نظرات 2 + ارسال نظر
عروسک خانوم دوشنبه 18 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 05:02 ب.ظ http://aroosakkhanoom.blogsky.com

سلام خیلی جالب بود چه قدر قشنگ در مورد این موضوع صحبت کردید فقط کاش iQهایی که مجری این طرح بودن اول جایگاههای CNG رو به مقدار کافی در اختیار مردم میذاشتن قالب وبلاگتون رو هم که عوض کردین تبریک

ممنون

آرمان دوشنبه 18 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 05:51 ب.ظ http://zighar.blogfa.com

سلام یا ابنات و یا بنات
1. پدی خودمون! برا 28 تیر چهارشنبه جلسه داریم ..خبرت میکنم چیکار کنی..خدا وکیل هستم من که زن که ندارم ..آزاااااااااااااااااااااااااااااااااااد آزاااااااااااااااد به قول حاج سعید کل زندگیم یه کوله پشتیه و سوار بر موتور تریل و یا علییییییییییییی..ولی بدبختهای خانم داربیچاره ان..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد