عکاس تازه کار

شیر و خروشید قدیمترین نمادهای ایران است

عکاس تازه کار

شیر و خروشید قدیمترین نمادهای ایران است

حراج خودرو های با شعور (در حاشیه ۲)/ بنزین فقط کوپنی

حتما تا حالا با خبر شده اید که دکتر احمدی نژاد اعلام کرده است که دولت بنا دارد بنزین را صرفا از طریق کوپن در اختیار خودرو داران و ملت شریف قرار دهد.

این اعلام ریس جمهور تاییدی بر مطالب بیان شده در قسمت ششم همین سری نوشته ها بود. استدلالهای دکتر احمدی نزاد هم در این راستا اندکی پذیرفتنی بود. اما نکته اساسی این است این استدلالها را صرفا کسانی می پذیرند که نوعی اعتماد به ایشان داشته باشند.

البته رای بالای احمدی در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین تلاش گسترده اش برای حفظ ارتباط با مردم که مهمترین مولفه آن در سفرهای استانی جلوه گر است به او این امکان را می دهد که جرات چنین تصمیمهایی را داشته باشد.

حجت الاسلام خاتمی هم هر چند که محبوبیت در خور توجهی داشت اما نتوانست در دوران حاکمیتش دست به چنین اقدامی بزند شاید آن هم به این دلیل بود که تصور می کرد مرتبه اعتماد مردم به او در اندازه ایی نیست که توان تحمل فشارهای چنین تصمیمی را داشته باشد.

اصولا دکتر احمدی نزاد بر مبنای چند اعتقاد به چند گزاره چنین تصمیمی گرفته است:

۱-   او تصور می کند هر چند که رایی که در انتخابات کسب کرده از سید محمد خاتمی کتر است اما کیفیت آرایی که به سمت او گرایش داشته از اعتقاد و ایستادگی بیشتری برخوردار بوده است.

۲-   او در پی آن است که حتما چنین معضلاتی را در کشور حل کند و اصولا روحیه او کار و تلاش برای فردایی بهتر با تحمل سختی های بیشتر است.

۳-   اعتماد احمدی نژاد به راهکارهای مدیریتی برای کاهش مصرف سوخت و توجیه مردم به ضرورت این اقدام بسیار بیشتر از پیشینیان اوست.

۴-   او خود را طرف حساب با توده مردم می داند و تلاش می کند اقلیت ثروتمند را در محاسبات خود تاثیر ندهد.

به هر حال تصور من این است که صراحت گفتار احمدی نژاد در مخالفت با فروش بنزین به قیمت آزاد قدری در فروکش کردن تشویش های ذهنی مردم موثر بوده است حتی اگر این رویه ادامه نیابد و در آینده دولت مجبور به ارایه بنزین غیر کوپنی شود.

استدلال او نیز در باره اینکه اعلام قیمت و ارایه بنزین غیر کوپنی موجب تورم صد درصدی می شود که زیان اکثریت مردم و سودبردن بیشتر همان اکثریت ثروتمند را می شود تقریبا پذیرفتنی است هر چند که پدید آمدن بازار سیاه بنزین قطعی در دو ماه آینده قطعی است که از این رهگذ نیز همان ثروتمندان اقلیت ثروتمندتر می شوند و شمار اندکی نیز تازه به دوران رسیده و نوکیسه بر کشور تحمیل می شود.

نظرات 3 + ارسال نظر
عروسک خانوم چهارشنبه 20 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 06:52 ب.ظ http://aroosakkhanoom.blogsky.com

سلام آفرین پیش بینی شما درست از آب در اومد
نظراتتون در مورد مسائل کشورمون خیلی کارشناسانه و دقیق و فوق العاده جالبه ادامه بدین مشتاق خوندن ادامه مطالبتون هستم موفق باشید

آرمان چهارشنبه 20 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 10:54 ب.ظ http://zighar.blogfa.com

سلام
آقاجان مرد باشین من بعد، بعد از هر پستی که میذارین..حالا هرچی می خواد باشه...دو خط به انتخاب خودتون از پیام قطعنامه بذارین...
به امید آن روز که جمله به جمله..خط به خط و کلمه به کلمه این پیام ..اجرا شود..
++++ما باید پرچممان را آنجا(انتهای افق) به اهتزاز در آوریم...+++یاد حاج احمد متوسلیان به خیر...
پیام قطعنامه به صورت کامل در پیوند روزانه ام است...

حقا که بهترین پیشنهاد را دادی.

عروسک خانوم شنبه 23 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 03:33 ب.ظ

سلام
ممنونم که نظرتون رو گفتید
حتما به معامله به قصد فرار از دین اشاره میکنم
همیشه شاد سلامت و موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد